Розвиток підприємства на засадах концепції екологічного маркетингу

Автор(и)

  • Т. А. Коцко
  • О. В. Ковальчук

Ключові слова:

розвиток підприємства, сталий розвиток підприємства, екологічний маркетинг, зовнішнє середовище підприємства, екологічні потреби, екологічний попит, екологічна продукція

Анотація

У статті розглянуті проблеми забезпечення розвитку підприємства на засадах концепції екологічного маркетингу в умовах системи обмежень зовнішнього середовища. Розкрито сутність екологічного маркетингу, його особливості, основні завдання та систему функцій. Доведено доцільність реалізації концепції екологічного маркетингу в управлінській політиці підприємства незважаючи на слабкість мотиваційних факторів екологічно-орієнтованої діяльності. Визначено систему переваг, які забезпечує реалізація концепції екологічного маркетингу в практичній площині. Проаналізовано чинники, які обмежують мотиви орієнтації на ідеї концепції екологічного маркетингу. Доведено, що екологічна орієнтація підприємства на засадах екологічного маркетингу дозволяє виявляти нові резерви розвитку, забезпечує перехід до моделі сталого розвитку підприємства, яка передбачає зміну характеру його взаємодії з навколишнім середовищем. Обґрунтовано пріоритетні напрями реалізації маркетингової екологічної політики підприємства в умовах обмежень зовнішнього середовища.

Посилання

Швиданенко Г. О., Бойченко К. С. Розвиток підприємства : стратегічні наміри, ризики та ефективність : колект. монографія. Київ. КНЕУ, 2015. 231 с.

Кислый В. Н., Лапин Е. В., Трофименко Н. А. Экологизация управления предприятием : Монография. Сумы. ИТД «Университетская книга», 2002. 232 с.

Швиданенко Г. О., Криворучкіна О. В., Матукова Д. Г. Розвиток підприємства на еколого-економічних засадах : монографія. Київ. КНЕУ, 2017. 184 с.

На шляху зеленої модернізації економіки: модель сталого споживання та виробництва: дов. / С. В. Берзіна та ін. Київ : Іститут екологічного управління та збалансованого природокористування, 2017. 38 с. URL: https://www.ecolabel.org. ua/images/page/dovidnyk_ssp.pdf (дата звернення: 15.05.2020).

Основи екології. Екологічна економіка та управління природокористуванням / за ред. Л. Г. Мельника та М. К. Шапочки. Суми : ВТД «Університетська книга», 2005. 759 с.

Національна доповідь «Цілі Сталого Розвитку: Україна» / Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, 2017. URL: http://un.org.ua/ images/SDGs_NationalReportUA_Web_1.pdf (дата звернення: 15.05.2020).

Устойчивое развитие предприятия, региона, общества : инновационные подходы к обеспечению : монография / под ред. О. В. Прокопенко. – Польша : «Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium», 2014. 474 с. URL: https://fem.sumdu.edu. ua/images/news/2014-2015/2014-09-22/sde.pdf (дата звернення: 15.05.2020).

Резник Г. А., Малышев А. А. Экологический маркетинг: проблемы и перспективы развития : монография. Пенза : ПГУАС, 2014. 144 с.

Зіновчук Н. В., Ращенко А. В. Екологічний маркетинг : Навчальний посібник. Житомир : В-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. 190 с. URL: http://ir.znau. edu. ua/bitstream/123456789/3786/3/Green_marketing.pdf (дата звернення: 15.05.2020).

Кожушко Л. Ф., Скрипчук П. М. Екологічний менеджмент : Підручник. – Київ : ВЦ «Академія», 2007. 432 с.

References

Shvydanenko, H.O., & Boychenko, K.S. (2015). Rozvytok pidpryyemstva: stratehichni namiry, ryzyky ta efektyvnist [Development of enterprise: strategic intentions, risks and efficiency]. Kyyiv: KNEU [in Ukrainian].

Kislyy, V.N., Lapin, Ye. V., & Trofimenko N.A. (2002). Ekologizatsiya upravleniya predpriyatiyem [Greening enterprise management]. Sumy: ITD «Universitetskaya kniga» [in Russion].

Shvydanenko, H.O., Kryvoruchkina, O.V., & Matukova, D.H. (2017). Rozvytok pidpryyemstva na ekoloho-ekonomichnykh zasadakh [Development of the enterprise on ecological and economic bases]. Kyyiv: KNEU [in Ukrainian].

Berzina, S.V. (2017). Na shlyakhu zelenoyi modernizatsiyi ekonomiky: modelʹ staloho spozhyvannya ta vyrobnytstva [Towards green economic modernization: a model of sustainable consumption and production: a handbook]. Kyiv: Istytut ekolohichnoho upravlinnya ta zbalansovanoho pryrodokorystuvannya [in Ukrainian].

Melnyk, L.H., & Shapochka, M.K. (2005). Osnovy ekolohiyi. Ekolohichna ekonomika ta upravlinnya pryrodokorystuvannyam. Sumy: VTD «Universytetska knyha» [in Ukrainian].

Natsionalna dopovid «Tsili Staloho Rozvytku: Ukrayina» [National Report «Sustainable Development Goals: Ukraine»]. Ministerstvo ekonomichnoho rozvytku i torhivli Ukrayiny. un.org.ua. Retrieved from: http://un.org.ua/images/SDGs_ NationalReport UA_Web_1.pdf [in Ukrainian].

Prokopenko, O.V. (2014). Ustoychivoye razvitiye predpriyatiya, regiona, obshchestva: innovatsionnyye podkhody k obespecheniyu [Sustainable development of an enterprise, region, society: innovative approaches to security]. Polsha: «Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium». Retrieved from: URL: https://fem.sumdu.edu.ua/ images/news/2014-2015/2014-09-22/sde.pdfм [in Russion].

Reznik, G.A., & Malyshev, A.A. (2014). Ekologicheskiy marketing: problemy i perspektivy razvitiya: monografiya [Ecological marketing: problems and development prospects]. Penza: PGUAS [in Ukrainian].

Zinovchuk, N.V., & Rashchenko A.V. (2015). Ekolohichnyy marketynh [Environmental Marketing]. Zhytomyr: ZHDU im. I. Franka. Retrieved from: URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/3786/3/Green_marketing.pdf [in Ukrainian].

Kozhushko, L.F., & Skrypchuk, P.M. (2007). Ekolohichnyy menedzhment [Environmental Management]. Kyyiv: VTS «Akademiya» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Управління бізнес-структурами