АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО БІЗНЕС-МОДЕЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • М. О. Кравченко д-р екон. наук, доцент кафедри менеджменту,, Україна
  • В. В. Сидорчук студентка групи УІ-51, ФММ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», м. Київ,

Ключові слова:

бізнес-моделювання, підхід до бізнес-моделювання, стратегія, конкурентні переваги, ринкова вартість підприємства.

Анотація

У статті систематизовано наукові погляди щодо трактування
поняття «бізнес-модель». Розглянуто основні підходи до бізнес-моделювання.
Представлено традиційний, інноваційний, ціннісний, вартісний, комбінований
підходи до бізнес-моделювання та підхід з позиції стратегічного менеджменту.
Виявлено, що в залежності від специфіки кожного конкретного підходу до
моделювання, модифікується визначення самого терміну. На основі аналізу
розглянутих підходів зроблено висновок про те, що єдність наукової точки зору
щодо визначення терміну «бізнес-модель» відсутня. Частина підходів має
теоретичний характер, інша – відображає прикладну сторону бізнес-моделювання.
На підставі отриманих висновків у статті розроблено власний узагальнений підхід
до визначення моделі бізнесу, заснований на врахуванні та систематизації
найбільш суттєвих аспектів бізнес-моделювання.

Посилання

Чухрай А. Онтологія поняття бізнес-модель підприємства. Вісник

національного університету «Львівська політехніка». 2012. No749. С. 94-103.

Функції та модель бізнесу. BukLib: електронна бібліотека. URL:

https://buklib.net/books/35060 (дата звернення: 15.05.2019).

Afuah A. Business Models: A Strategic Management Approach. New York :

McGraw-Hill, 2004. 415 p.

Magretta J. Why Business Models Matter. Harvard Business Review. 2002.

No80 (5). Рp. 86–92.

Eisenmann T. R. Internet Business Models. New York : Irwin / Mc Graw-Hill,

215 p.

Сооляттэ А. Ю. Бизнес-модель – ключ к развитию бизнеса на основе

инноваций. Менеджмент инноваций. 2010. No1 (09). С. 25-34.

Сливоцький А. Міграція капіталу: Як у замислах на кілька років випередити

своїх конкурентів / пер. з англ. Л. М. Петрушенко. Київ: Пульсари, 2001. 296 с.

Casadesus-Masanell R., Ricart J. E. Competing Through Business Models.

IESE Business School Working Paper. 2007. No. 713. URL: https://ssrn.com/abstract=

(accessed: 08.05.2019).

Стекалова Н. Д. Концепция бизнес-модели: методология системного

анализа. Известия Российского государственного педагогического универcитета

им. А. И. Герцена. 2009. No 92. С. 95–105.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-14

Номер

Розділ

Управління бізнес-структурами