ВНУТРІШНЯ І ЗОВНІШНЯ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНІСТЬ ЯК ОДИН ІЗ КЛЮЧОВИХ ФАКТОРІВ ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙ В2С-СЕГМЕНТУ
Автор(и)
А. А. Манорик
КПИ им. Игоря Сикорского,
Ключові слова:
клієнтоорієнтованість, внутрішня клієнтоорієнтованість, зовнішня клієнтоорієнтованість, фактори ефективності організацій В2С-сегмента
Анотація
В даній статті розкривається поняття клієнтоорієнтованості як одного з основних чинників успішності організації. Для більш глибокого розуміння даного явища наводяться причини переходу від товароорієнтованої до клієнтоорієнтованої моделі бізнесу як стійкої тенденції сучасних світових ринків. Розглянуто позитивні зміни, які відбуваються в компаніях, що обрали клієнтоорієнтовану модель при створенні споживчої цінності і негативні наслідки, до яких призводить ігнорування потреб клієнта. При аналізі причин низької зовнішньої клієнтоорієнтованості організацій виявлена пряма залежність між ефективністю бізнесу і рівнем внутрішньої клієнтоорієнтованості. Наведено основні проблеми, з якими стикаються організації, при налагодженні процесів внутрішньої клієнтоорієнтованості, розглянуті методи підвищення її рівня в компанії.