ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОГО КОУЧИНГУ НА ЯКІСТЬ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Ключові слова:
коучинг, академічний коучинг, система управління якістю, вищий навчальний заклад, освітня послуга, управління конкурентоспроможністю вищого навчального закладуАнотація
В умовах високої конкуренції викликом для вітчизняних вищих навчальних закладів є актуалізація системи управління якістю освітніх послуг як фактора конкурентоспроможності навчального закладу. Згідно дослідження Global Education Futures, основними трендами розвитку освіти на період до 2035 р. будуть: навчання протягом всього життя, прагматизація навчання, нові моделі пізнання, розвиток індустрії покращення когнітивних навичок тощо. Саме тому сьогодні в процесі здобуття освіти гострої актуальності набуває такий інструмент розвитку особистості як коучинг. Запровадження коучингу у систему освіти сприятиме підвищенню ефективності взаємодії у напрямках: «педагог−студент», «педагог−адміністрація», «педагог−педагог».
Метою «коуч-підтримки» є сприяння адаптації студентів до процесу навчання, покращення академічної успішності, розкриття лідерського потенціалу, допомога у пошуку та підтримці балансу між навчанням та роботою, формування бачення свого професійного (кар’єрного) розвитку тощо.
У статті визначено та проаналізовано вплив академічного коучингу на передумови забезпечення якості освітнього процесу та освітніх послуг вищого навчального закладу. Авторами обґрунтовано можливості практики академічного коучингу позитивно впливати на окремі «неформальні» складові якості освіти.